Expedients enviats
El Servei electrònic de microempreses (SEM) el preveu la disposició addicional quarta de la Llei 16/2022, de 5 de setembre, de reforma del text refós de la Llei concursal aprovat pel Reial decret legislatiu aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2020 , de 5 de maig, per a la transposició de la Directiva (UE) 2019/1023 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 de juny de 2019, sobre marcs de reestructuració preventiva, exoneració de deutes i inhabilitacions, i sobre mesures per augmentar la eficiència dels procediments de reestructuració, insolvència i exoneració de deutes, i per la qual es modifica la Directiva (UE) 2017/1132 del Parlament Europeu i del Consell, sobre determinats aspectes del dret de societats (Directiva sobre reestructuració i insolvència).
El Servei electrònic de microempreses (SEM) és una plataforma destinada a facilitar i agilitar la presentació dels formularis del procediment especial per a microempreses, que es regula al llibre III del Reial decret legislatiu 1/2020, de 5 de maig, pel qual s'aprova el text refós de la Llei concursal, que permet l'emplenament i l'enviament als òrgans judicials dels formularis previstos per al procediment especial, tant d'iniciació com de tràmit, establerts per la llei.
1. Temàtica:
Informació sectorial.
2.Indicadors:
– Expedients: comptabilització de tots els expedients generats
al SEM tant de persones físiques com de persones jurídiques.
–
Expedients – Persona física: quantitat d’expedients generats per
persones físiques.
– Actius: quantitat d’actius que posseeix
l’empresa o persona (béns immobles, mobles, vehicles) carregats al
sistema pel deutor, ja sigui persona física o jurídica.
–
Passius: quantitat de passius (deutes i obligacions que recauen en
l’empresa) carregats al sistema.
3.Àmbit geogràfic:
La informació abasta el conjunt del territori nacional. S’hi
publiquen dades d’àmbit nacional, per comunitat autònoma, província i municipi.
4.Organismes d’aplicació:
– Òrgans judicials.
– Advocats i procuradors.
–
Administradors concursals.
– Deutors i creditors.
–
Assistents jurídics.
5.Cobertura temporal:
Informació amb caràcter diari, amb dades disponibles des del 02/01/2023.
6.Actualització de dades:
Les dades s’actualitzen amb periodicitat diària.
7.Processos de normalització:
La normalització de la dada geogràfica es realitza d’acord amb
la Normativa tècnica del CTEAJE (norma de referència de les eines
informàtiques en l’àmbit de l’Administració de justícia).
8.Ajust:
No es fa cap mena d’ajust estacional, descomposició de sèries
temporals o mètodes similars.
9.Font:
Direcció General de Transformació Digital de l’Administració de
Justícia (DGTDAJ).